onsdag, mars 25, 2009

Kapitulera för suget eller lyssna på tonårstrotsen i min 30-åriga själ?

Visst är det nån slags våffeldag idag? Egentligen är jag inte så mycket för såna där dagar som bekant, men nu har jag sett en massa bilder på våfflor att jag med min tomma mage är alldeles till mig av våffelsug. Goddamnit bara att våffeljärnet har varit trasigt (men inte slängt, varför slänga nåt som är trasigt ifall någon skulle kunna laga det...) i ett halvår minst. Och våfflor är ändå det minst dåliga sättet för en äggallergiker att få lite pannkaksfeeling i gommen.

Hur mycket kan ett våffeljärn kosta egentligen? Och kan jag med att köpa det på självaste våffeldagen? Det vore ju lite som att kaptiulera för de här konstiga dagarna. Om jag väntar tills imorgon kanske suget är borta och pengarna sparade. Hm...

3 kommentarer:

Johan sa...

du får ett dugligt för kring 200 kr

Vi saknar också ett sådant våffeljärn..

Sara sa...

Dugligt? Hm, ja 200 spänn kanske det kan vara värt...

Johan sa...

ja, alltså inget med dubbla järn och andra finesser. Tveksamt om det ens säger till när våfflan är färdig för det priset..men ja, man har ju själv "ögon", och så mycket våfflor gör man ju inte per år.