lördag, mars 14, 2009

Jag vill med tycka!

Hamnade framför omröstningen av melodifestivalen en stund på jobbet ikväll då jag serverade kvällsfika till de som fortfarande var uppe. Mycket spridning på poängen, brukar det vara så? På så vis garanterar man iofs att ingen står nöjd imorgondagens tidningar. Lite spännande var det iaf, även om jag knappt hört några låtar. Och en del besvikna miner sen då när ångvältspoängen som kallades svenska folkets röster presenterades. Jag blev både glad och lite besviken över att mitt favoritmumintroll Caroline af Ugglas (jo vi behöver fler som hon!) inte vann, men å andra sidan kanske inte hennes låt är så mycket schlager? Skönt att de kanske töntigaste artisterna ever, EMD, inte vann.

Det tycks vara inne med try-to-be-guldfärgade kläder som mest ser ut som dåliga brun-utan-sol-försök, det var ju lite kul. Jag måste ha missat det. Petra Mede var dock snygg.

Se där, en snabb och oväntad Sara-analys av melodifestivalen! Det trodde man inte.

Inga kommentarer: