söndag, mars 15, 2009

Trött söndag

Vaknade av klockan idag, det är mycket ovanligt, jag brukar vakna innan. Brukar ställa den på kvart i fyra och tänka att det är det längsta jag får sova. Idag lyckades jag med konststycket att stänga av alarmet och somna om i tre kvart till! Men jag var trött så det kanske var bra. Trist bara att sista sovperioden innehöll jobbiga smått obehagliga drömmar.

Mattias tycks ha fastnat framför WoW den här helgen. Imorse när jag kom hem låg han i sängen med kläder på och det lilla gästtäcket på sig och på skrivbordet låg det ordinarie täcket med det rena påslakanet fortfarande ihopvikt bredvid (jag var så trött att jag inte ens orkade sucka över det utan bara drog åt mig av gästtäcket och somnade). Och IKEA-kassen med den tvättade tvätten från igår står också fortfarande kvar... Hm. Men det får vara lite okej, han har haft en lång jobbvecka med extramöten och datajobb åt bekanta och obekanta bredvid så jag ska inte klaga på honom alltför mycket. Han tycks dock ha fått lite fart nu...

Mat! Jag vill ha mat nu! (Det får bli nästa quest.)

Inga kommentarer: