fredag, mars 27, 2009

På resande fot

Då var jag åter på väg mot Stockholm. Det känns som att det vore länge sen nu men det var inte ens två månader sedan sist. Trevligt ska det bli i vart fall. Lite osäker på vad som väntar på mötet med valberedningen; jag har dagordning såklart, men det är en ganska ny grupp människor för mig och en lite ny situation. Ska bli spännande!

Sitter på en hoppig buss till Sundsvall. Ganska trångt med den här stora laptopen, (yes, jag är lite avis på Marie och hennes mini-variant) ska bli skönt att kliva på X2000 sen. Bussen var dessutom alldeles proppfull med ungdomar till typ Ö-vik. Kändes som att jag var vilse på skolresa, eller nåt. Två tjejer snett bakom mig höll låda för hela bussen. De hade spelat in skrattande kompisar på mobilen som de satt och lyssnade på, högt, och skrattade själv åt det ännu mer. Och så gick de igenom vilka i klassen som var "värsta bitchen" eller inte. Försökte skvala bort det med musik i öronen men deras "Meeeen Guuuuud" ekade igenom. Jaja, jag antar att jag med tog plats på det där viset, iaf i flock, när jag "var ung"... =) Stör mig egentligen inte så mycket.

Nu har vi lämnat Ö-vik sedan en stund så nu är det ganska lugnt igen och jag får ha hela sätet för mig själv. Skönt. Ska se om jag kan se något underhållande på datorn kanske.

Inga kommentarer: