måndag, mars 02, 2009

Såna är vi i norrland

Oh my vad det snöar i Umeå idag! Man blir som en snögubbe bara av att vara ute. Jag var alldeles blöt när jag kom från en runda på stan förut. Dessutom blåser det lite så har man tur så blåste det rakt in i luvan...gott.

Lillasyster och jag var alltså nere på stan en sväng. Kollade lite kläder, tog ett varv på teknikmagasinet innan hon lämnade mig för att gå med kompisar istället. En lite skojig konversation uppstod dessutom när vi var på väg ut från Teknikmagasinet dock. Bea ville köpa tryckluftspray att rengöra sitt tangentbord med, men det fanns inte inne på Teknikmagasinet. När vi var på väg ut kom det fram en (söt) kille och ursäktade sig och sa att han råkat höra oss och att han visste att det fanns tryckluft en trappa ner på Kjell och Co-butiken. Vi tackade för tipset och utanför sa jag:

-Typiskt norrlänningar (menat att de ofta är hjälpsamma)
-Ja, såna där stalkers, svarade lillasyster

Haha, inte riktigt det jag hade i tanken, men okej.

Inga kommentarer: