måndag, oktober 10, 2011

Finally!



Eller ja, jag vet att jag inte delar min förkärlek för hösten med alla människor, men det finns helt klart många fördelar med hösten i mitt tycke. Inte bara de vackra färgerna, filtmys i soffan och tjocksockar utan även att jag får ta fram min fina favoriter! Lite matta i färgen nu och lite slitna stjärnor, men fortfarande efter vad, tio år?, mina absoluta favvisar. Många andra har kommit och konkurrerat men jag återgår ständigt till dessa. De klarar inte riktigt norrlandskylan fullt ut alltid men de går att kombinera med tunnare under.

Jag tror eventuellt att en av mina besökare kanske känner igen dem speciellt?


Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Ja, det är klart jag gör. Och helt klart imponerad av att de fortfarande lever. Jag har slitit ut mina för länge sedan och även ett par till. Nu har jag ett par gröna stickade. Inte lika täta som de virkade, men goa och varma eftersom garnet är tjockare.

Sara sa...

Jag har varit sjukt rädd om dem! Glömde dem på bussen en gång för kanske 6-7 år sen och fick då M att köra mig stan runt för att leta på alla bussar med rätt nummer. Smått panikslagen. Men de kom tillbaka :)

De är fortfarande så fina, även om de är lite slitna nu. Så fortfarande tacksam för ditt fina hantverk :)

Måste nog lära mig sticka vantar också nån gång. Fast helst skulle jag vilja ha riktiga "torgvantar" som man kan fälla upp och få som fingervantar. Men de är alldeles för avancerade för att jag ska lära mig göra. Har dock inte hittat såna till salu när jag letat.