fredag, oktober 28, 2011

Sjukstuga

Slö morgon idag. Halvsitter fortfarande i sängen (har förvisso varit uppe ett antal vändor sen halv åtta) med en katt på ena sidan (hon som inte brukar vara i sängen) och en febervarm M på den andra. Lite oklart vem utav dem som snarkar högst och mest faktiskt. Jag försöker dock att inte röra mig för mycket så att jag väcker någon av dem.

M har varit halvdålig i flera dagar men igår slog det till så han bad mig köra honom hem från jobbet redan efter lunch. Inatt har han varit en liten svettfläck ungefär och i morse bad han mig om något febernedsättande. Det är tecken på att något är riktigt galet, M och värktabletter (eller medicin av något slag alls för den delen, vilket är anledningen till hans ideliga och eskalerande astmahosta som har blivit till soundtrack i vårt gemensamma liv) går aldrig ihop annars. Så jag gissar att han drabbats ordentligt av någon influensa eller så.

Själv hade jag funderingar på att bryta min sjukskrivning, allra mest pga stressen kring om den skulle bli godkänd eller inte, men också för att jag börjar få spunk på att inget nyttigt göra. Men efter sjukgymnastmötet igår så har ryggen varit allt annat än behaglig. Det mesta gör ont, inte minst rörelserna som jag fått ordinerat att göra för att hitta rätt belastningsläge i ryggen. Frustrerande. Men det ska bli bättre, nästa vecka ska jag allt vara uppe och studsa!

Inga kommentarer: