tisdag, oktober 11, 2011

Påminnelser dyker upp hela tiden

Sådana här telefonsamtal sker oftare än vi tror. I andra änden står en person som förväntas vara stark oavsett vad. För sig själv och för andra. En person som har förlåtit, bannat, brutit, återförenats, skuldsatts, skämts, oroats, stängt av och förlåtit lite till. Rinse and repeat, ofta. Jag har själv fått ett sånt telefonsamtal. Eller flera. Men det sista tar ut alla andra. Efter det sista blev jag fri men samtidigt blir man aldrig fri. Det funkar inte så bara.

2 kommentarer:

Eelena sa...

Jag förstår. Så himla mycket förstår jag.

Du är den enda personen som jag känner att jag vill förklara varför jag tog bort min blogg för. Jag vet inte varför och jag vet definitivt inte hur. Jag var tvungen. Jag saknar den men jag var tvungen. Facebook?

Sara sa...

Jag finns på facebook!