fredag, oktober 28, 2011

Inte Tintin, så vad?

Jag har varit lite slö med biotittandet på sistone så för att behålla mitt guldbiokort måste jag se en film i helgen. Jag vet dock inte vad jag är mest lockad att se. Tintin är ju den stora filmen till helgen, men bra betyg och Spielberg/Jackson till trots så är jag i ärlighetens namn inte så lockad. Jag läste lite i min storebrors Tintin-magasin när jag var liten men jag kan inte minnas att jag direkt fångades av det. Alla pratar om hur snygg filmen är, medan jag snarare får lite creeps av Tintins look, ser han inte lite scary ut ändå? Som märkligt len och rosa med klotrunt huvud och knepig frisyr. Jag kommer antagligen att se filmen, men även om bio kanske är rätta stället för en sådan film så är jag tveksam om det blir så.




Den film jag faktiskt var mer sugen på (trots lite sämre betygsnitt) visas såklart inte i Umeå i helgen. Our Idiot Brother med en av mina komedi-favoriter (varför så många har så svårt för honom förstår jag faktiskt inte alls) Paul Rudd. Hans motspelerskor utgörs dessutom av Zooey Dechanel (New Girl-tjejen, ni vet), Emily Mortimer (en annan favorit) och Elizabeth Banks (kul tjej som dock brukar välja kassa roller) så det känns som en film för mig även om jag inte direkt är beredd med lovord och toppbetyg. Men den skulle vara lagomt seriös den här helgen.




Men nähä. Så vad ska jag se istället då?

Inga kommentarer: