måndag, oktober 31, 2011

Biokväll

Lillasyster har höstlov så för att fira det lite tog jag med henne på biodejt ikväll. Vi velade en stund inför valet (ingen av de jag helst vill se går ju som Drive, Our Idiot Brother osv) men till sist blev det En Dag med Anne Hathaway och Jim Sturgess i huvudrollerna. Det är en filmatisering av en ganska populär bok och jag har förstått att de som läst den inte varit så nöjd med filmen (ungefär som det brukar, filmer kan sällan göra böcker rättvisa). Jag som inte läst boken var dock helt klart nöjd med filmen. Inte en toppfilm, men sevärd.

Till helgen har The Ides of March premiär. En film jag tror att jag borde dra med mig Anna (och Ulrika?) på kanske. Verkar lovande, men jag tror inte att den blir 'årets film' kanske. Jag har nog inte sett årets film än, undrar när den tänkt dyka upp?

Inga kommentarer: