måndag, oktober 31, 2011

Halkigt

Eftersom både jag och M har varit lite off har det inte bytts till vinterdäck på bilarna än, vilket annars skulle skett i slutet av förra veckan. Som tur är har det inte varit så kallt särskilt många gånger heller så att det känts som en risk att köra. Imorse var det tex plusgrader när vi for men så vid ett parti om kanske 50m på E4:an var det alldeles vitt och gnistrande. På andra vägbanan låg en bil med husvagn i diket som varit inne en sväng i mitträcket (vi såg ingen människa och trodde därför att det hänt tidigare imorse men just efter mötte vi utryckningen). Och just som jag konstaterat det kände jag hur jag tappade fäste med bilen. Skitläskigt! Nu hade jag inga bilar omkring mig och det gick inte så väldigt fort, vilket var tur för jag kände hur bilen liksom gled i lutningen på vägen. Som tur var hände inget mer, jag fick tillbaka kontrollen igen, men jag kan lova att mitt hjärta slog som tokars. Vi kunde lätt ha fått oss en tur in i mitträcket vi med.

Min rygg är fortfarande inte i form för ett däckbyte men M är något bättre så idag blir det däckbyte vill jag lova. Orkar inte han så får jag väl lägga ut ett par hundralappar på att någon annan gör det åt mig i år.

Inga kommentarer: