fredag, oktober 14, 2011

Och fler kommer till...

Så, nu har jag sett alla fyra existerande Whitney-avsnitt och jag vet fortfarande inte om jag gillar den. Eller jag både gillar och stör mig på den. Det skulle kunna utvecklas mer åt det sistnämnda eventuellt. Det är något med båda huvudkaraktärerna (eller kanske med samtliga karaktärer) som är märkligt mekaniskt och lite...dåligt ibland. Men samtidigt finns det stunder då kemin verkligen finns där och då karaktärerna inte uppträder så creepy. Hm, ja återstår att se.

Det fortsätter att hagla säsongspremiärer. Nästa vecka har The Walking Dead premiär. Denna tokälskade och hypade serie som kantats av interna bekymmer. Först kickade skaparen av serien, Frank Darabont (The Green Mile t.ex) alla författare och ett par månader efter det slutade han (alt blev kickad, enligt rykten) själv. Så vad vi nu har är, gissar jag, ett produktionsteam som består av rätt mycket nytt folk och många frilansande. Det återstår att se om det påverkar seriens kvalité eller inte.

Och lagom till amerikanska Halloween om två veckor har Grimm premiär, en sci-fi-serie som jag nog är lite skeptisk till men som mycket väl kan tänkas bli nåt. Jag lär sitta bänkad, oavsett.


Inga kommentarer: