lördag, oktober 29, 2011

Lördag

Har haft alldeles förträffligt ont i ryggen idag. Vaknade på mage med kramp (i hela ryggen) imorse och kunde inte ta mig upp. Kände mig som en sköldpadda på rygg ungefär. Fast tvärtom. Och utan möjlighet att splattra alls. Antar att det var en bra grej att inte bryta sjukskrivningen trots allt. När det gör ont att gå är det inte lätt sköta ett jobb som kräver ganska mycket mer än så.

Kände för lite fancy mat idag men eftersom M fortfarande är sjuk och jag inte riktigt orkade greja så mycket blev det hämtmat från Gandhi. Sjukt gott. Blev så mätt att jag inte ens orkade sträcka mig efter mobilen när den wordfeud-buzzade på bordet. Sen såg vi en oförväntat bra film. Kanske den första Will Ferell-film jag sett som jag faktiskt gillat. Givande att se honom i en allvarlig roll. Sen att den var benämnd som komedi förstår jag inte riktigt. Om man gillar att skratta åt människor i utsatta situationer så fine, men annars måste någon slentrianmässigt kategoriserat den efter sitt affischnamn.

Inga kommentarer: