lördag, oktober 29, 2011

Koll på läget

Efter att ha letat efter min försvunna plånbok sedan i torsdags (oklart när den försvann dock, i tisdags?) och sen hittat den inkilad under passargerarsätet i min bil (av alla ställen, där jag dessutom letade redan igår, hävdar jag) börjar jag förstå poängen med att ha handväska. Det kanske inte vore så dumt. Och gärna då EN handväska så att det inte blir en handväskedjungel att söka plånböcker i. Att ha blandade tygkassar (som jag får ont i ryggen av, av någon anledning) alt bara ha plånboken i handen (och lägga ifrån mig den där det passar just då) är kanske inte så smart.

Eller så går jag tillbaka till att ha en korthållare i fickan istället. Plain and simpel. Det borde väl finnas korthållare som tar sjuttioelva kort nu?

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Handväska är inte min grej, men går nästan aldig någonstans utan min Haglövs Tight XS. Det är väl den som är min handväska eftersom den innehåller plånbok, mobil, värktabletter, öronproppar och annat nyttigt. Kan tom få med hela regnstället om det skulle behövas :)