måndag, oktober 17, 2011

Du grymma karensdag

Underbart att vakna och känna sig förlamad och inte veta hur jag ska ta mig upp ur sängen. Fick nästan panik en stund där. Dumma rygg.

M kom efter mig sent igår kväll så nu halvsitter jag i sängen på landet med två av tre kissesvansar snarkande omkring mig. Det känns i vart fall bra. Ska vänta ut och se om ryggen blir bättre under dagen annars kanske jag måste ringa vårdcentralen imorgon ändå. Jobbet väntar på onsdag kväll igen nämligen. Måste säga att det känns surt med karensdag nu när jag för första gången skulle få den där lite högre lönen efter att jag gått upp i tjänst. Det hade varit trevligt med lite extra penningar men nu äter nog karensen upp dem. Men men, ryggen måste gå först, så är det. Och med det jobb jag har är det inte möjligt att gå runt som en stelopererad och tro att jag ska göra nytta. Men lite surt känns det...

Inga kommentarer: