fredag, oktober 14, 2011

Många nya serier blir det...

Jag testade btw två nya tv-serier i eftermiddags. Egentligen vill jag ju hålla mig borta från de helt nya eftersom risken är rätt stor att de avslutas efter sisådär en halv säsong. Men uttråkad som jag var tog jag risken.

2 Broke Girls fångade mitt intresse då en av huvudrollsinnehavarna är Kat Dennings, som jag tidigare hyllat i rollen som Norah i Nick and Norah's Infinite Playlist (mot Michael Cera). Jag har sett tre av de fyra hittills sända avsnitten och den är rätt okej. Långt ifrån säkert att det blir en keeper för min del, men än har jag inte ledsnat iaf. Trailer:



Den andra, Whitney, också en komediserie där huvudpersonen spelas av Whitney Cummings och ska vara en kanske vuxnare, tuffare corky-tjej-serie-variant av hyllade New Girl-stuk. Inte jätterolig hittills (efter två avsnitt) men inte direkt dålig heller. Kuriosa; Whitney Cummings (som alltså spelar sin namne i Whitney-serien...) har skrivit både Whitney och 2 Broke Girls. Trailer:



Inga kommentarer: