måndag, oktober 10, 2011

Dumma dygnsrytm

Jag tycks verkligen ha svårt att vända rätt dygnet på riktigt den här ledigheten. Och det är väldigt synd för efter schemajusteringarna som just gjorts på jobbet så är det nu långt till nästa sammanhängande ledighet. Jag har allt lagt mig skapligt men sen legat och snurrat i sängen långt inpå morgonsidan och sen sovit till lunch eller t.om senare. I morse, när klockan stod på sju för att syrran behövde skjuts till skolan, hade jag bara sovit knappt fyra timmar när alarmet gick igång.

Och nu är jag trött som en tok och skulle lätt kunna lägga mig nån timme. Men frågan är om det är så klokt om jag nu vill vända dygnet rätt de sista lediga dagarna? Kommer det inte bara bli svårt att somna inatt igen då? Å andra sidan får jag inget som helst gjort när jag är såhär trött. Hm...

Inga kommentarer: