torsdag, januari 15, 2009

Om musikaliska bröder

Oj, vad jag har sovit. Eller ja, eg bara 7 timmar, men tungt. Vaknade och kände mig alldeles mör i kroppen på nåt sätt. Och med den här låten i huvudet av alla. Jag vet inte riktigt vart den kom ifrån just idag. Det var ganska länge sen jag lyssnade på Dexy's Midnight Runners. Men ja, lite kul att jag hade just den låten i huvudet.

Minns när min inte så musikaliska lillebror skulle "sjunga" den här för mig för att se om jag möjligen visste vad den hette (han hade hört den på radion). Tror inte att jag (eller andra brorsan och Mattias, som också var med i bilen vid det här tillfället) har skrattat så mycket förut. Det kom nåt slags ylande ur han som inte liknade nånting, verkligen inte musik! Efter en stund tyckte jag mig kunna urskilja ett "tuda-tuda-tuda-tuda-yeah" (helt osannolikt) som påminde om det i refrängen (eg ung: Toora Loora Toora Loo-Rye-Aye) och kunde då lösa gåtan. Det här var i och med allt med pappa nån gång i somras; det blev som ett tillfälle att skratta riktigt gott mitt i allt elände som var omkring oss, så låten skapar numera ett speciellt leende på läpparna. Kanske det var därför den kom till mig i sömnen.

Inga kommentarer: