lördag, januari 17, 2009

En mer dämpad lördag

Om jag var på väldigt gott humör igår så känner jag mig faktiskt mer dyster idag. Lite oklart varför. Dålig sömn bidrar säkert. Jag har lite svårt att ta mig för saker idag. Har diskat och grejat med sånt, men inte lyckats ta tag i nåt mer produktivt. Och högen med saker jag borde göra bara växer. Det har lyckats skapa en viss ångest faktiskt. Och det är inte bra. Så snart åtaganden är borta ska jag försöka leva efter premissen att bara ta på mig sånt jag faktiskt hinner, vill och tycker är roligt.

Egentligen skulle vi ju ha Mattias syster och hennes familj på middag men det har vi skjutit upp ett tag. Jag har inte haft tid att förbereda, Mattias har också haft mycket för sig och så är det väldigt skralt i kassan för närvarande. Pengarna försvann ovanligt fort den här månaden.

Dessutom kommer jag inte ha nån mer ledig helg på ganska länge framöver, och jag behöver ha en lugn, kravlös helg känns det som. Jag försöker tänka att jag förtjänar det.

Inga kommentarer: