tisdag, januari 27, 2009

När jag blev en sur konsument...

Apropå det där med fyra chanser så har jag med hört det förut; när jag köpte min nuvarande mobil. Den första jag fick var trasig och då hävdade man samma sak. Tills dess att jag bad att få prata med butikschefen, som snabbt sa att självklart kunde jag häva köpet, vilket jag först bett om. Hade det inte varit en så sur säljare som mopsat sig om sina fyra chanser hade jag kanske ändå köpt mobilen där, men som det nu var bytte jag butik och råkade dessutom få den något billigare på ett annat ställe...

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Fyra chanser kan ju rimligen inte vara vad lagen avser med skälig tid?

Sara sa...

Nej, man tycker ju inte det. Om nåt inte funkar efter en lagning kanske det borde räcka för att inse att det är skräp?