torsdag, januari 22, 2009

Stockholm till helgen

Det blir Stockholm till helgen. Idag på förmiddagen fick jag bekräftat att det funkade med vikarien jag hade ordnat för mig så jag kan sticka iväg på styrelsemöte under helgen. Nu när jag mår lite bättre känns det helt ok, även om jag innan kände mig lite sval till just själva inte-vara-hemma-i-helgen-grejen. Men det ska bli kul att gå på mötet och att träffa Joakim. Det lär ju bli mindre av det senare med sen när uppdraget är klart. Å andra sidan blir det mer kvalitetsumgänge kanske sen när jag då kan fara ner enbart i syfte att umgås med honom.

Precis som förra gången lät Stockholmaren jag pratade med på resebyrån som att jag var galen som frivilligt valde ganska många timmars buss och -tågresa istället för en knapp timmes flygresa. Men jag kände så jättestarkt att jag inte hade ork för flygnerver den här gången heller. Och det är ju faktiskt ganska bekvämt med tåg (bussen är väl sådär). Så det blir buss och tåg ner imorgon och nattåg hem på söndag kväll. Det blir bra det. Synd bara att det inte finns nätuttag på 2-klass på tåget, då hade jag kunnat tillbringa längre tid med att jobba ifatt en del på datorn.

Inga kommentarer: