torsdag, januari 22, 2009

Oscarnomineringar

Så har då nomineringarna till 2008 års Oscargala offentliggjorts. Inte så mycket överraskningar kanske, om man läst lite innan och sett hur det gick på Golden Globe. Ingen svensk nominering dock. Nu har inte jag sett Troells film som skickades in, men med tanke på att "Låt den rätte..." ändå har gjort viss succé i USA tror jag att det hade gått bättre om vi istället skickat den. De internationella nominerade verkar ändå vara bra val. Både den franska, tyska och israeliska är filmer jag ser fram emot att se när möjlighet ges.

Inte heller någon nominering till min favorit, "Lars and the Real Girl". Synd, men den kanske inte är så Oscarsaktig ändå.

Nu har jag en månad på mig att försöka se så många som möjligt av nominerade filmerna. Jag hoppas att jag lyckas se majoriteten iaf. Det känns lite skojigare att se galan då.

Inga kommentarer: