torsdag, januari 08, 2009

Väder, film och vardagssysslor

Det skiftar en del i temperatur här just nu. Man vet som aldrig riktigt hur mycket kläder man måste bylsa på sig innan man beger sig ut. Igår kväll var det 20 minusgrader och idag har det legat kring 2-3 minus kanske. Lite skillnad. Men det har snöat i ett par omgångar, sån där bylsig snö som det blir allra mysigast av. Jag hoppas att det ligger ett tag nu så att det blir bra backar om jag nu skulle få för mig att åka skidor.

Lillasyster sov ganska länge idag också så det blev kanske inte så väldigt mycket kvalitativt umgänge idag heller. Men vi hann med en kortis på stan innan hon skulle träffa sin kompis där. De skulle gå och äta nånstans och sen se bio. Yes Man tror jag att det blev till sist. Jag har lite svårt för den titeln, jag blandar ihop den med dokumentäreren The Yes Men, som visserligen är lite på samma tema som filmen, om jag inte minns fel. Det är en intressant dokumentär, btw, se den om ni får möjlighet.

Annars har jag mest gjort trista saker, som att diska, storstäda badrummet och rensa avloppet (jag borde snagga mig). Varit en sväng på Clas Ohlsson och köpt dvd-skivor också. Annars inget upphetsande alls på schemat. Har lovat att köra tjejerna till Robertsfors ikväll eftersom det inte går några bussar efter halv åtta (och då hinner man ju inte se nån bio), som jag förstod det. Och det blir väl ganska sent. Hoppas att jag får Mattias med mig som sällskap, är fortfarande lite halvspänd på att köra på vinterväglag. Har inte riktigt fått tryggheten och vanan som jag hade när jag bodde på landet.

Inga kommentarer: