fredag, januari 02, 2009

Snart är jag med i glasögonkollektivet!

Läskigt! Jag har beställt glasögon. Jag garderade mig med två lite olika smakråd; Anna och Mattias, samt en expedit som nog tyckte jag var lite omständig. Men till slut blev det två par som båda nog var rätt så icke-diskreta. Inte riktigt så jag tänkt, men nu blev det så. Ett par svarta och ett par i rött. Mitt visa-kort jämrade sig då jag valde de svarta. Jag valde mellan två ganska lika par, men det ena var skönare och kanske något snyggare. Men 800 spänn dyrare. Mattias och expediten gillade de billigare men jag lierade mig med Anna och gick på känslan trots allt.

Ja, helt bra känns det inte. Vare sig ekonomiskt eller stilmässigt. Jag är expert på att vela när det kommer till val för min egen del. Men nu är det gjort om ett par veckor är jag nästan 3000 spänn fattigare. Tur jag jobbat storhelg. Egentligen är det inte särskilt mycket för två par glasögon, men oavsett är det väldigt mycket pengar för mig. Jag hoppas att det ska kännas värt det när det väl blir klart.

Inga kommentarer: