lördag, augusti 27, 2011

Jag vill reklamera en mänsklig egenskap

Det här med spänningshuvudvärk är ju en riktigt dålig grej. Jag har haft skallebang i någon utsträckning varje dag nu sen i måndags. Med tillhörande ryggont, trötthet och humöret en bit under toppen. Det har varierat lite varje dag i styrka, i förrgår hade jag så ont att tårarna brände (men det gör bara saken värre att böla över det), idag känns det mer diffust och egentligen mest i tänderna, käkarna och ländryggen.

Jag antar att det är något som pyr i grubbelhörnan, kanske flera saker. Eller ja, jag vet att det är så. Det är väl det där med hösten och längtan efter förändring som gör en del av det. Och att jag har ett par saker som jag verkligen verkligen borde ta tag i och göra men som känns jobbiga, skrämmande och där risken för misslyckande är överhängande.

Det är en riktigt dålig grej det här med att man kan vänja sig och hitta trygghet i saker man inte trivs med. Riktigt dålig grej.

Inga kommentarer: