lördag, augusti 06, 2011

Det här med födelsedagar

Jag tror att det inte undgick någon att 1) jag fyllde år igår eller 2) att jag hade en superfin födelsedag. Det här med födelsedagar är lite speciellt, jag har ofta i vuxen ålder upplevt att man inte ska vilja fira den för när man är vuxen ska man överlåta sånt till barnen och själv inte vilja ha någon uppmärksamhet alls. "Inte ska väl jag", tycks råda. Ju äldre jag blir desto mer tycks jag misslyckas på den punkten. Jag gillar numera verkligen att fylla år. Inte så att jag förväntar mig saker och presenter (jag tycker dock om paket, nästan mer än innehållet), det står långt ner på önskelistan, men den lilla extra uppmärksamheten börjar jag tycka om och faktiskt nästan tycka att man/jag förtjänar, en gång om året. Och finaste Mr M tog verkligen fasta på det igår och gjorde sitt yttersta för att jag skulle få en riktig Sara-dag, även om det var 33 och inte 8 jag fyllde. Nu är jag på riktigt påfylld med energi och kärlek.

Sen att jag kanske nästan ännu mer älskar att arrangera födelsedagsfirande åt andra, det är en annan sak.

Inga kommentarer: