måndag, augusti 01, 2011

Så kan det gå

Vaknar upp med huvudvärk, inte roligt men lite väntat idag faktiskt. Fick ta emot ett ordentligt knytnävslag i ansiktet inatt på jobbet, sådär att jag såg stjärnor och nästan for i golvet. En ny upplevelse, jag har aldrig varit med om det innan. Brukar alltid hinna se det komma och kunna parera eller flytta mig. Men den här gången hann jag inte, öppnade en dörr och ut kom knytnäven. Jag sprack i munnen på ett par ställen och gick hem med lite svullen läpp imorse. Jag tror att tänderna sitter som de ska, det kändes inte så först men när det värsta lagt sig så kändes det bättre.

Märkligt nog gjorde det inte så ont direkt efter smällen. Då var jag mest tokförbannad, en rätt ovanlig känsla i den här kroppen. Jag gjorde såklart inget av det mer än svor en ramsa, men oj vad arg jag blev. Smärtan kom först en stund senare när adrenalinet lagt sig. Som så annorlunda att bli slagen i ansiktet på det där viset, slag och nyp på kroppen i övrigt tar vi ju ofta på mitt jobb, men i ansiktet kändes det mer som en kränkning faktiskt. Ska försöka vila till huvudet idag och stannar därför hemma från jobbet inatt. Imorgon hoppas jag det känns som vanligt igen.

Inga kommentarer: