onsdag, augusti 17, 2011

Från de bästa till de sämsta

Så kom den som utlovat, Kermodes topp fem över de sämsta filmerna hittills i år. Igår länkade jag till en topplista över de bästa filmerna där Sucker Punch fanns med, den finns istället med bland Kermodes sämsta. Vilket är ungefär så den mottagits; antingen med idel ris eller ros (mest det förstnämnda dock). Själv har jag inte förmått mig att se den än, men det låter onekligen som att jag bör skaffa mig en egen uppfattning.
Han är kul när han raljerar, den bäste K, och här går han bl.a. igång över Transformers (en serie filmer jag gav upp att se efter att ha somnat till första filmen två gånger). The Dilemma har jag sett (men missat att skriva om här som det verkar) men jag håller i stora drag helt med K om hans kritik.


Inga kommentarer: