tisdag, augusti 16, 2011

Film som gör ont

Precis som Kermode (som jag länkade till häromdagen) så listar Emma Gray Munthe sina bästa filmer hittills i år på sin blogg, dagens tips! Jag har just sett en av dem och det gör lite ont överallt nu. Jag verkligen älskar bra realism lika mycket som jag hatar det eftersom det så ofta kryper mig under huden. Amerikansk realism brukar dock bara fungera halvvägs på mig, så alltså inte i det här fallet.

Jag tror att jag för ett par år sen skrev något i stil med att det är ett säkert kort att se saker som EGM ogillat eftersom vi hade så väldigt olika smak. Så är det inte alls längre, har jag upptäckt. Har EGM fått 'bättre smak' eller har undertecknad blivit äldre och klokare?* Mhm.

*Insert laughter a.k.a skämtvarning

3 kommentarer:

Emma sa...

Jag tror på en kombo!

Sara sa...

Haha, nja jag hade nog lutat åt det senare, men jag gillar ditt svar bättre :)
Jättekul att du kikar förbi! *Stolt, förvånad och lite generad*

E sa...

Är. Kär. I. Ryan. Gosling.