söndag, augusti 07, 2011

Söndag

Jag gillar söndagskvällar. Kanske för att jag inte jobbar som alla andra och har lika skarp gräns mellan helg och vardag, men oavsett så gillar jag lugnet, att de oftast är oplanerade eller i 'värsta fall' innehåller nåt stillsamt. Ska förvisso upp tidigt imorgon men det stör mig inte det minsta just nu.

Vi har just ätit middag och sett sista avsnittet av Episodes (jag har fått M och B att bli intresserade, själv har jag sett fram emot säsong 2 alldeles för länge redan). Jag väntar på att maskinen med sängkläderna ska tvätta klart så att jag kan lägga mig i ett varmt bad i ett stillsamt badrum/tvättstuga med min försummade bok i händerna. Sen tror jag att det blir film i den renbäddade sängen resten av kvällen.

Söndag, what's not to like?

Inga kommentarer: