fredag, augusti 19, 2011

Fredag: tortyr och dyrt vin

Steg upp tidigt, for och handlade och fortsatte sedan färden ut på landet. Och där är jag nu, kämpande för att hålla ögonen öppna så pass länge att jag åtminstone kan få i mig lite middag. En film har hunnits med, en om tortyr. Smart grepp av M att välja just den; vem somnar till (välspelad) tortyr liksom?

På vägen hem for jag förbi systemet och köpte bl.a en halvflaska vin. För en stund sen slog det mig att det gick väldigt mycket pengar på det där besöket och när jag dubbelkollade kvittot så ser jag att det slogs in fyra flaskor istället för en. Frågan är bara hur man bevisar att man köpte färre? Men jag ringde och hon som svarade sa att det inte skulle vara några problem, så jag får väl hoppas det imorgon. Annars blir det ett dyrt vin det där som måste drickas med välövervägd andakt.

Inga kommentarer: