fredag, augusti 12, 2011

Välkommen höst!

Det känns för övrigt som att det börjar bli höst nu. Och det är helt okej. Även om jag varit ovanligt nöjd med sommaren så är och förblir jag en höstmänniska. Jag gillar som bekant vintern också, i vart fall fram till ungefär mars, det blir så ljust med snön. Men hösten är min klara favorit med sina vackra färger, sina färre måsten och sitt tjocksockkrav.

Idag har det varit blå himmel och sol men ändå inte sådär jättevarmt ute och då tänkte jag att hösten är på väg på riktigt. I huset har det också börjat bli kallare om kvällarna, golvkallt framför allt, och vi har sett att hyresgästen i lillstugan har börjat elda i kaminen när han varit hemma. Så nog är hösten i vart fall på väg. Skönt.

2 kommentarer:

Corina sa...

Jag är också en höstmänniska även om jag uppskattar sommaren....men som sagt, hösten är bara underbar !

Iréne JB sa...

Trodde bara att det var jag som uppsakttade hösten. Gillar tom november. Tänk te sockstickning och tända ljus :) Och vintern gillar jag också, men precis som du bara fram till mars ungefär. Avskyr snösörja och all gegga som blir då.
Ha det bra, och tack för komplimangen om tröjan/tunikan. Fäster trådar i kväll.