onsdag, augusti 03, 2011

On display

Då var jag ledig igen i några nätter. Det känns helt okej det. Men det är mycket som ska hinnas med. Jag ska klippa mig om mindre än en halvtimme och har ännu inte riktigt nån plan för hur det ska bli. Jag bävar mest för att vara halvt nyvaken, blek och sliten när jag sätter mig i frisörstolen och kikar in i spegeln där varje skavank blir som en Broadway-skylt. Ogillar speglarna och belysningen på frisörsalonger, de är verkligen skoningslösa. Frisörerna ser dessutom utan undantag alltid überfräscha och snygga ut och själv vill jag mest gömma mig under hög med skvallertidningar.

Men sen när jag kommer ut i det vanliga ljuset och kan hålla mig på lagomt avstånd från speglar igen, då brukar det kännas bra, med ny (förhoppningsvis) snygg frisyr. Ser fram emot det en massa just nu.

Inga kommentarer: