måndag, augusti 22, 2011

Det blir en 'sån' månad

Vad är det för mening med semester när man får lida för den i efterhand, funderade jag över tidigare idag. Tre minuter tidigare hade jag loggat in i lönesystemet och sett min kommande lön och fått smärre chock. I stort sett inget ob-tillägg för juli månad innebär typ ingen augustilön alls. Utöver det tillkommer avdrag för karensdag den natten jag var hemma efter att ha blivit slagen på jobbet. Ännu mindre lön, med andra ord. Fyrsiffrig nettolön, det är nära på skamligt. Jag har arbetslösa vänner som har ut mer i månaden än vad jag tjänar som faktiskt jobbar. Nånting är snett.

Det får ju gå. Det blir dock inga utsvävningar whatsoever och inga vinterskor. Och antagligen ingen mat de sista två veckorna, men jag har ju lite att ta av såatte...

Inga kommentarer: