måndag, augusti 22, 2011

Mitt bästa plastkort

För att försöka vara lite mer positiv kan jag berätta att jag just hämtat ut två nya gratisbiljetter till ytterligare en förhandsvisning på bio. Av alla plastkort jag någonsin ägt* tror jag att biokortet är det som betalat sig allra mest. I kön utanför bion idag (den enda nackdelen för en som får fullkomligt tokkli av att vänta/köa) hörde jag av de mer insatta att detta var den 16:e gratisfilmen hittills i år för oss med guld-/silver-kort. Nu har inte jag sett alla som erbjudits utan bara de jag kunnat och/eller haft intresse av, men en del har det blivit trots allt. Jämför det med de ynka kronorna man får tillbaka från ICA/Coop varje månad t.ex.

*De blir stadigt allt färre i takt med att jag inte ids bära på dem och då jag inser att majoriteten av dem inte ger något att ha.

Inga kommentarer: