tisdag, augusti 16, 2011

För tidigt för höstförkylning, kroppen!

Kallsvettig, snuvig, huvudvärkig och allmänt nedslagen känner jag mig plötsligt. Det har som smygit sig på ju längre dagen gått. Jag hoppas att jag inte håller på att bli sjuk, för det har jag då vare sig råd eller lust/ork till. Kanske är det bara resultatet av mitt dygnsvängande, det sätter ju gärna rätt grymma spår fysiskt lite då och då.

Jag har nu krypit upp i sängen med booken, har en kopp te och en kanna vatten redo att insupa (?) och tänker mig att jag ser film eller nån bortglömd tv-serie resten av kvällen. I miss my M; vi har inte setts på riktigt sen i torsdags, om man bortser de fyra vakna timmarna vi hade igår kväll. Och nu är han på "planeringsdagar" söderut (jag vill också ha "planeringsdagar" med jobbet inkl god mat och enkelrum på hotell i två nätter!) till torsdag. Ser fram emot en gemensam fredagskväll så mycket just nu. Utan sjukdomar helst, tack.

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Planeringsdagar med enkelrum på hotell är inte direkt vardag om man är kommunalanställd.
Krya på dej-kram.