fredag, augusti 12, 2011

Nån form av länkkärlek

Då jag av någon anledning blir allt sämre på att lyssna på radio (jag vet, jag borde verkligen vända trenden) är jag glad över Mark Kermodes* blogg Kermode Uncut. Han är ganska torr-brittisk men också väldigt o-arty, vilket jag gillar. Rättfram och ger aldrig sken av att gilla något bara för att man ska.

Nåväl, idag har han postat en film med sin "mid-term report" över de fem bästa filmerna såhär långt i år. Jag måste erkänna att jag inte sett någon av dem även om två stod på min 'att-se-lista'. Nu står alla fem där och jag ser fram emot hans "worst of the year" som kommer nästa vecka. Och jag önskar så att han kunde göra ett nytt Filmkrönikan i svensk tv, kanske tillsammans med Emma Gray Munthe? Det vore fantastiskt.

*Kermode har ett filmprogram i brittisk radio, BBC Radio 5 Live varje vecka.


1 kommentar:

Emma sa...

Åh, tack för fin komplimang! Ja, det hade ju verkligen varit roligt att få göra det förstås!