lördag, november 29, 2008

Idag kan väl alla grannar leka tysta leken?

Kan man ha kallare lår än vad jag har just nu? Tror inte det. Har precis promenerat från stan och hem efter jobbet. Alternativet med detta underbart genomtänkta bussystem (där övergångar inte matchar) hade varit att vänta i centrum i en dryg halvtimme. Nu är jag hemma iaf, efter en riktigt stökig springnatt där i stort sett alla på min avdelning bestämt sig för att vara vakna alt mer eller mindre akut döende. Så inatt har jag sprungit. Och multitaskat. Och glömt bort det där med att vätska är bra ibland. Jag är fortfarande uppe i varv trots att jag är skittrött egentligen. Har precis stoppat i mig resterna av min falafelpizza från i torsdags och tänker att det nog var en duglig frukost. Eller inte.

Som komplement till inlägget om vården som jag skrev häromdagen kan jag nu tillägga att jag fick veta att det uppepå den situation som redan råder planeras att dras in tjänster (alt halvera dem, halvtider är ju kända för att vara både lockande och ekonomiskt gynnande för arbetstagaren...?) på bl.a min avdelning. Man undrar ju vart det ska sluta.

Nej, nu ska jag tina upp låren och hoppas få tillbaka känseln i dem före jul iaf. Det var rätt kallt (ca -14) att vandra från stan utan långkallingar. Imorgon är det jag som tar tillbaka bilen.

Inga kommentarer: