torsdag, november 13, 2008

Gamemania

Jodå, dagens vakna tid spenderas till 80% vid datorn, så är det. Svårt att låta bli. Nyhetens behag och allt det där. Mattias stod och köade utanför MVG (galleria i Umeå) inatt med en massa andra människor, i väldigt blandade åldrar som jag förstod det. De skulle öppna fem i tolv men började inte släppa på folk förrän strax efter halv ett. Det var lite dåligt. Speciellt då de som bokat på andra butiken vandrade förbi med sina spel strax efter midnatt. Åtta minuter hade det enligt uppgift tagit för dem att lämna ut sina. Så Mattias fick stå i en kall kö ganska länge (han började köa nån gång efter elva...) och jag försökte peppa honom via telefon.

Sen var han snäll och installerade spelet inatt åt mig så när jag väl steg upp i eftermiddags var det i stort sett bara att logga in och spana in de nya miljöerna och slåss om mobsen med alla andra. Ja, läckert måste jag säga. Mer impad av de här nya miljöerna än de som kom med förra expansionen kanske.

Nu har vi ätit lasagne och Mattias har somnat på soffan så jag ska smyga tillbaka in till Northrend... Yeay!

Inga kommentarer: