tisdag, november 04, 2008

En bättre vecka önskas

Sådärja. Nu börjar det kännas lite bättre. Jag har känt mig konstig i en dryg vecka, men nu börjar jag komma i fas med mig själv, tror jag.

Allhelgona är över. Och trots att jag försökte låtsas som att det regnade så fanns det såklart i huvudet. Jag hade fått en inbjudan till kyrkan där pappa är begravd då hans namn skulle läsas upp på gudstjänsten i söndags tillsammans med övriga i församlingen som gått bort. Jag vet faktiskt inte om någon av mina syskon gick dit, jag tror inte det. Men jag är övertygad om att han ändå fanns i våra tankar större delen av helgen. Det kunde som inte hjälpas.

Nu är det tisdag redan och jag har börjat ta tag i saker jag inte fått gjort än. Det har skramlat in mejl i olika angelägna syften under veckan och helgen och jag har inte hunnit gå igenom allt och svara på allt än. Men det är på gång i vart fall. Gillar inte att känna mig stressad, men lite så känns det just nu.

Inga kommentarer: