måndag, november 10, 2008

Bok-lycka!

Lycka är att hitta ett bokpaket från adlibris lutat mot väggen utanför dörren när man är på väg till tvättstugan!

Det är ju ganska tokbilligt att köpa pocketböcker på nätet. Jag hade lätt kunnat köpa det dubbla, men nu beställde jag hem fyra böcker, varav en var engelsk pocket:

  • "Döden och pingvinen" av Andrej Kurkov (ukrainsk författare, köpt helt utan koll, har bara läst på baksidan och den verkade lagomt skruvad.)
  • "Den hemlige kocken" av Mats-Eric Nilsson (mest för att se what the fuzz is about, kan i bästa fall leda till att jag aldrig äter igen)
  • "Hemlös med egna ord", texter av 57 hemlösa personer (en bok som jag antagligen kommer att läsa lite sparsamt till en början, men som känns viktig)
  • "Darkly dreaming Dexter" av Jeff Lindsay (jepp, boken bakom tv-serien Dexter. Har redan läst nästan halva, men måste tillbaka med boken till biblioteket nu. Den är bättre än förväntat och läses på engelska lite för träningens skull, jag är rätt dålig på engelska.)
Med i paketet fanns även en värdecheck på 100kr på adlibris, samt 199kr på lovefilm.se så det känns lite som att böckerna nästan var gratis. Inte alls fel. Nu måste jag bara köpa en ny bokhylla så att jag kan ställa alla böckerna nånstans. Kanske morgondagens mission blir att kryssa mellan second hand-ställena i stan?

Inga kommentarer: