tisdag, november 04, 2008

Att man aldrig kan få det bästa av två världar

Som varje år har jag blivit sjukt obsessed av julmust, och i år är det speciellt illa då den kommit så tidigt. Allready hooked! För att det inte ska krocka alltför mycket med mitt "nya liv" har jag försökt varva med lite julmust light (inte alls lika gott, by the way) och fick som väntat en liten uppläxning av Mattias ikväll för allt aspartam etc som den innehåller.

Mattias: Du blir dum av aspartam.
Sara (i försvarsställning): Men jag blir tjock av den vanliga!
Mattias: Är du hellre smal och dum???
Sara: Ja, alltså...hm..

Jag övervägde verkligen alternativet i flera sekunder! Slutsats: man blir verkligen dum av aspartam.

4 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Hahaha! Jag har satt i mig rätt mycket aspartam genom åren. Dock dragit ner på alla lightprodukter på sistone. Men inte märker jag vare sig någon ökad dumhet då eller ökad smarthet nu.

Sara sa...

Haha, det kanske inte är återställbart? Hur skulle du då märka det? =)

Unknown sa...

Jag är också klart proppfull med aspartam! Och kolla hur dum jag är!

Sara sa...

Äh, ni är ju båda lite av mina musor (heter musa i plural så, ser crazy ut...) så det kanske är Mattias som har fel... Även om jag inte på nåt sätt tror att det är särskilt nyttigt.