fredag, november 14, 2008

En vinst med förlust

Visst, det är väl jättebra om artiklarna i expressen nu har fått jordbruksministern att tänka om i frågan om zoofili. Det viktigaste är såklart att frågan bli tagen på allvar, inte vem som lyfter den. Men någonstans känns det ändå som en förlust för, jag vet inte vad eg, demokratin (?), att det är när expressen "rasar" som frågor tas på allvar, inte när seriösa, faktabaserade organisationer uppvaktar samma jordbruksminister i samma fråga ett flertal gånger. Det känns lite sorgligt faktiskt. Vill man leva i ett land där skvallerpressen sätter dagordningen?

Men som sagt; blir saken lyft och kommer förändringarna så får jag väl vara nöjd.

Tills vidare måste jag bjuda er på denna amerikanska reklamaffisch för en större djurrättsorganisation. Jag tycker att den är ganska rolig.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Jag lämnade landet just när Expressen skrek ut att jordbruksministern gett efter för deras snaskiga reportage. Vilket var skönt för då glömde jag bort att vara förbannad. Nu påmindes jag igen. Och undrar exakt vad det är ministern skall förbjuda som inte redan är förbjudet. Och konstaterar matt att ministrar inte stiftar lagar. Frågan är hur lagrådet ställer sig i en sådan fråga?

Ja, så kan det gå när regeringsföreträdare faller till föga för tabloidernas dagordning.