tisdag, november 25, 2008

En tråkig vardagshistoria

Känner mig lite gammal idag. Har ont i kroppen. Jag gjorde en ordentlig vurpa i köket på jobbet igår morse när jag höll på att skura golvet, och det gjorde ganska ordentligt ont i en kvart kanske. Sen ingenting. Idag när jag vaknade så hade jag ont på armen och låret där jag slog i igen. Typ jätteont. Min kropp verkar lida av sen reaktionsförmåga, eller nåt. Det känns ungefär som när man var liten och nån elak eller "rolig" kille hade gjort en "muskeldödare" på armen, ungefär.

Annars känns det mest som att alla saker jag borde göra bara läggs på hög. Mejlen strömmar in och uppgifterna att lösa blir allt fler. Jag har vare sig orken eller riktigt tiden att få koll på precis allt. Men det löser sig väl. Jag har idag dessutom lyckats skapa mig mer jobb än nödvändigt då jag i min frustration över att det nyrensade (trodde jag) avloppet i handfatet i badrummet fortfarande verkade segt, försökte lösa det med en nyinköpt flaskborste. Som fastnade och sen gick av, varpå själva borsten satt fast i avloppet. Snyggt jobbat. Jag skruvade loss typ alla delar som var möjliga för att blotta den och slet och drog sen i den förbannade borsten. Utan att den ville lossna alls. När Mattias kom hit efter jobbet fann han mig i en sörjig äcklig röra, halvt liggandes och svärande under handfatet i badrummet. Lite halvkomiskt, tyckte visst han. Det positiva med det hela var att jag hittade stället som det var igenpluggat i, en bit längre in mot väggen.

Mm, så kul är jag idag. Imorgon ska jag göra en akut to-do-lista och vara hypereffektiv. Tror jag.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Glöm inte att fylla i en arbetsskadeanmälan omutifallatt du skulle få några framtida men.

/F d huvudskyddsombudet