tisdag, februari 12, 2008

Förvånande fällande dom

Förvånat har jag precis vaknat och läst nyheten att Beltran fälldes för våldtäkten. Självklart bra, jag har allt misstrott hans historier, men jag trodde faktiskt att han skulle frias med tanke på att han släpptes efter rättegången. Visst brukar det tyda på ett frikännande? Inte alltid, tydligen.
Kan tycka att hela rättegången fick lov att bli ett stort medialt utspel, det känns inte rätt på något sätt. Ända sedan rättegången var över har det varit blandade artiklar om hur synd det är om honom, om hur han inte längre kan sjunga, hur han kollapsat etc. Hm...och flickan/kvinnan som blev våldtagen då? Hur mår hon? Och hur kommer det sig att han varit så medialt dramatisk den här gången, men inte tidigare rättegångar då han tex stått åtalad för våldtäkt mot barn (ett åtal som inte är färdigbehandlat än utan ska upp igen, som jag förstår det). Jag tror han vet hur han ska göra, hur sympatier väcks. Vi får se vad det resulterar i nu efter en fällande dom. Men jag räknar med ett överklagande, så farsen är nog inte slut än på ett tag.

Inga kommentarer: