måndag, februari 04, 2008

Nu blir det reklam!

Fick linser på posten idag. Insåg i förra veckan att anledningen till att mina nuvarande känns lite grötiga stundvis troligen beror på att de är...låt oss säga "för gamla". Inte så bra, men det har inte varit så prio och så har jag faktiskt inte tänkt så mycket på det.

För en gång skull kikade jag via pricerunner och hittade då ett annat företag som var utsett till årets näthandel eller liknande, som hade fått väldigt många positiva recensioner av användare. Det som lockade var dessutom leveranstiden som var satt till 1-2 dagar. Perfekt! Insåg att man nu halverat användningstiden på mina linser (alt så anges de olika på olika företag). I alla fall så vill jag minnas att man kunde använda dem som vanliga månadslinser alternativt som dygnet runt-linser i 2 veckor. Nu halva de tiderna alltså. Ajaj.

Beställde i alla fall 6 linser (har samma fel på båda ögonen) inklusive frakt för 188kr i torsdags som damp ner i brevinkastet alldeles nyss i ett platt kuvert på vilket det stod: "Hej brevbärare, jag kan levereras direkt i brevlådan!". Vid beställning fanns det nämligen en ruta för lägenhetsboende med trångt nerkast, så att företaget packade om linserna i ett extra platt paket för att undvika att man måste hämta ut dem på ICA eller nåt. Alldeles gratis. Hur bra som helst. Jag kan verkligen rekommendera lenson.com! (Nej, jag får inte betalt för att skriva så...)

Och ja, med tanke på tidigare problem med hornhinnor så lovar jag att vara mer försiktig med ögonen. Promise!

Inga kommentarer: