torsdag, februari 28, 2008

Mitt vinterland

Piggare idag, det känns bra. Mattias kom hit igår och det gör ganska mycket att bara ha nån att kommentera dumma saker på tv:n med en stund så känns det lite bättre, mindre ensamt. Somnade gott i bra tid igår också, så jag har varit uppe since forever. Lyxigt att äta frukost med nån. Sånt man glömmer kanske. Jo, jag är lite av en ensamvarg, jag trivs med mycket tid för mig själv, men det betyder inte att jag faktiskt mår bra av att vara ensam för mycket.

Det ser ut att vara en väldigt fin dag idag. Det har toksnöat nån dag så det ligger ny, vit, fin snö i ett ordentligt tjockt lager nu. Det är så ljust ute att det gjorde ont i ögonen att vinkla upp persiennerna idag. Tänkte ge mig på en promenad ner till stan, handla lite dvd-skivor och ett hårspänne (jag har pajjat alla mina nu) och kanske kika lite. Det var evigheter sedan jag gick på stan, men idag känns det som en bra dag för det. Sen ska jag ta tag i disken som snart svämmar över köket. Jag borde verkligen ta tag i att sy upp gardinerna jag ska ha i köket så att jag kan minska skyltfönsterfaktorn som är skrämmande hög där just nu.

Nä nu på med långkallingarna och ladda ipoden!

Inga kommentarer: