lördag, februari 16, 2008

Hellre äta gröt tillsammans än oxfilé ensam

Lördag kväll, lite uttråkad. Inget spännande att göra. Har äntligen plockat ner julgranen, kanske rekordsent i år. Men det har inte blivit av och så har ju oroliga kissen Mina känt sig så trygg därunder. Men nu är den borta. Fick såga isär den i tre delar, ta bort de största grenarna och tills vidare placera det på balkongen tills jag har en sopsäck att frakta den i. Det kan vara så många som tre barr kvar på den nu, resten låg på golvet. När jag tog ner första kulan lät det ungefär som att det ösregnade, inomhus, i kanske 15-20 sekunder. Det verkligen flög barr precis överallt! Nu blev det iallafall ganska tomt där den stod.
Annars har jag typ diskat (gör man inte det jämt? så himla tråkigt) och promenerat till affären och handlat fulpizza som nu är i ugnen. Ids inte göra något mer avancerat när jag är själv. Igår kväll ringde jag Mattias och sa att jag var sugen på riktig mat och att han därför var tungen att komma och bli bjuden på det. Det går ju inte att laga mat på riktigt och sen bara sitta där själv. Sällan jag gör det i vart fall. I så fall gör jag jättelass med chili con veg eller linssoppa som jag sen kan äta i flera dagar. Jag ids inte annars helt enkelt!

Inga kommentarer: