måndag, februari 04, 2008

What did you say? Breathing through the nose?

Efter allt tjat om min flygrädsla så kan ni knappast ha missat just det; att jag är flygrädd. Som en konsekvens av det suger jag i mig alla artiklar och obskyra dokumentärer jag kan hitta i nåt slags halvpatetiskt försök att öka kontrollen. Ja, jag vet...

I dagens aftonbladet på webben finns en artikel om antal flygtillbud som rapporterats till luftfartsverket från svenska flygbolag. Det tänker jag inte orda om så mycket, summan är väl att det verkar rätt sällan det sker något. Trots allt.

Det lite roliga (nåja, lite) i dagens artikel är bilden på passageraren som uttalat sig om att han hade svårt att andas vid ett tillfälle då tryckkabinen inte aktiverats. Det finns en bild med där killen sitter och suger luft ur en syrgasmask. (Själv hade jag kanske inte tagit en bild, jag hade varit hysterisk.) Men, uppenbarligen har han inte anammat "Vi ber om er fulla uppmärksamhet på vår säkerhetsgenomgång" som hysteriska Sara gör. Ska inte masken sitta över både mun och näsa?

Inga kommentarer: