fredag, februari 08, 2008

Att leva i World of Warcraft -igen

Av en slump bläddrade jag förbi SVT24 i eftermiddags. Brukar faktiskt sällan kika nåt särskilt där. Iaf så fastnade jag i ett föredrag där en av författarna (antagligen Jonas Lindertoh?) till "Att leva i World of Warcraft" presenterade sin undersökning. Väldigt intressant! Tror att det var en del i ett spelkonvent som var den 30 januari, osäker vilket dock eftersom jag kom in mitt i.
Jag har inte läst hela rapporten än, men ska göra det. Ska nog skriva ut den nu och ta med som nattlektyr om jag får nån ledig stund över på jobbet. Tycker egentligen att varje förälder som beklagar sig över sitt barns WoW-vanor eller som förfasas över alla rubriker och våld och beroende bör fördjupa sig något i den. Det kändes rent av synd att publiken, i den mån jag såg något av den mest verkade bestå av yngre, som antagligen redan förstod vad mannen på podiet pratade om.

Inga kommentarer: